18/6/14

Estratègies

Una faixa de paper que digui que el llibre ha guanyat el premi tal o qual, ajuda a visualitzar-lo i a vendre'l. Ara que van força maldades per al sector editorial, s'imposa un retorn a les velles estratègies, aquelles que no solen fallar. Abans de marxar de vacances les editorials posen a punt els cartells dels guardons literaris que atorgaran a la tardor. Mentre 62 concedia el Sant Joan a Melcior Comes, Bromera anuncia el cartell dels premis d'Alzira, valoritzats l'any passat amb el triomf d'un autor popular com Andreu Martín. Són 65.500 € en un cartell de premis que van de novel·la fins a teatre, juvenil o assaig, com s'ha fet sempre. L'ajuntament de l'Hospitalet i Roca han convocat el novè premi de novel·la negra L'H Confidencial, un guardó consolidat i prestigiat més que d'altres que donen molts diners. Cruïlla també ha convocat el Vaixell de Vapor i el Gran Angular, i el mateix ha fet Edebé amb el seu. Si volen sortir del pou a que els ha enviat la crisi i l'abdicació de les escoles a fer que els joves facin una biblioteca personal, els autors de llibres per a nois i noies tenen feina a l'estiu.
Premis a banda, els d'Ara llibres tenen una estratègia pròpia per animar les vendes: els llibres útils per a hipsters modernets. 'Avui faràs pa', títol del forner Jordi Morera que ha sortit aquesta setmana, és un clar exemple de: 'l'interès per conèixer allò que mengem i l'aposta pel menjar natural i de proximitat', segons diuen. Aviat en sortirà un sobre productes de camp propis del país, profusament il·lustrat, no sigui que els lectors confonguin un enciam amb una carxofa. La Setmana del llibre en Català, que s'inaugura el 5 de setembre a la plaça de la Catedral, pot ser un hort.