19/10/12

Un desesperado...

Rebo aquesta carta d’en Jordi Canal, director de la biblioteca la Bòbila de l’Hospitalet de Llobregat i prestigiós expert en novel·la negra (autor amb Àlex Martín de La Cua de Palla, retrat en groc i negre –ed. Al revés-), i la reprodueixo íntegra per considerar-la d’interès general per a tota la ciutadania.

Bienquerido Ministro:
Llevo dos días en el intento de españolarizarme todo lo que no consiguió mi escuela. No se crea que es soplar y hacer botellas esto, pero siempre tengo alguien por aquí que me da un golpe de mano.
Referente a su comentario en el congreso le he de decir que hay para alquilar sillas, Sr. Ministro. Españolizar a nuestros hijos es decirla de la altura de un campanario, aunque de momento voy a hacer los ojos grandes porque sino me hará usted salir de pollagu-- ¡Bueno, de un corral de pollos!
Sí sí... Usted pensará que somos unos sueña-tortillas por querer la independencia; y reconozco que las piernas me hacen higos solo de pensarlo, pero no, no estamos tocados del hongo Sr. Ministro.
Hace años que aguantamos, que queremos fumar al campo; vamos, tocar al dos, para entendernos. Que esto está a punto de hacer un pedo como una bellota y no creo que ustedes sean tan cortos de gambones y hacer como aquel que nada.
Sabemos que les estamos chafando la guitarra. Ustedes son tanto de la cebolla como nosotros y piensan con prepotencia que ya hemos bebido aceite, pero les aseguro que no vamos a irles detrás con un flautín sonando. Hasta ahora nos lo hemos pasado bien pero, a decir verdad, todo son ochos y nueves y cartas que no ligan.
Por lo tanto, no vamos a perder más el tiempo, Sr. Ministro. En España todo se está yendo a orrio y no nos quedaremos: preferimos escampar la niebla.
Bueno, tengo que dejarle que son tres cuartos de diez, es tarde y quiere llover. Así que buen viento y barca nueva.
Atentamente,

Un catalán en proceso de españolizació. 

Casualment, les biblioteques de l’Hospitalet de Llobregat han estat acusades pel regidor del PP local Javier Díaz d‘atemptar a la llibertat d'informació dels usuaris de les biblioteques de la ciutat per no disposar dels diaris La Razón, Abc i La Gaceta. Les Biblioteques de l’Hospitalet disposen de criteris tècnics que fonamenten la selecció documental (també de la premsa) en el document “Política de desenvolupament de la col·lecció”. En aquest document es pot analitzar que es prioritzen els diaris publicats a Catalunya, i aquells diaris de tirada nacional amb una edició específica per a Catalunya (com és el cas de El País i El Mundo).
No hi ha lloc per a la queixa, doncs, tret de la voluntat explícita de manipular políticament i interessada el servei públic de biblioteques de la ciutat.

Novetats sobre aquest cas: El regidor del PP de l'Hospitalet de Llobregat ha anunciat avui mateix que retira la denúncia per censura contra les biblioteques de la ciutat. L'edil ha manifestat que faran un estudi de viabilitat econòmica per saber la demanda que hi ha de lectura d'aquests diaris.
Com a usuari de les biblioteques públiques i titular d'un carnet de lectura, exigiré que les biblioteques es suscriguin a Le Monde, República, Libération i New York Times.

1 comentari:

Mo Bridge ha dit...

Boníssima la carta! Hauria de circular encara més.
Salut i peles!
Mònica.